Rissallad

Även om sommaren inte riktigt har visat sig från sin bästa sida, så trotsar vi vädret en del och grillar. jag menar det gäller ju att passa på dessa månader innan mörkret och snön är tillbaka ( oj vad positiv jag lät där haha ) och vad passar då bättre än en underbart god rissallad till det man tillagar på grillen ?
 
En enkelt sallad som man kan ta med ut på picknicken och äta kall om man vill.
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 4 portioner kokt ris
* 2 pressade vitlök
* 3 msk pressad citronsaft
* 1/2 dl olivolja
* 3 tomater
* 1/2 gurka
* 1 liten purjolök
* Romansallad
 
Gör så här:
 
1. Koka upp riset. Blanda ihop olja, citron och pressad vitlök. Rör ner det i riset och låt det svalna en aning.
 
2. Dela tomaterna, hacka purjolöken och skiva gurkan. Rör ner i riset. Toppa med romansallad.
 
 
Superenkelt och såååå gott ! :)
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - linah:

har aaldrig hört talats om rissallad:D!

Svar: Du måste testa det, så otroligt gott :)
Baakochmaat

#2 - - Lisa:

Nytt för mig också, kanske något man ska testa😀




Svar: Det tycker jag absolut, så gott <3
Baakochmaat

#3 - - diningandcooking:

Smart och god sallad att ta med på picknick =) Jag har gjort goda minihamburgare på salladsblad idag - supergott =)

www.diningandcooking.blogg.se

Svar: Ja men ellerhur ? :) Åh det är så gott ! Förra året gjorde vi det nästan hela tiden, men inga mini då utan normalstora :)
Baakochmaat

#4 - - Gabriella:

Tack snälla för dina fina ord!
Ja vädret alltså, här regnar det mest. Men nu ikväll klarnade det upp, vilken lycka:)
Rissallad, det kanske man skulle testa! Och chokladbollarna där nedan, så gott, jag funderade faktiskt på att baka det i helgen:)

Svar: <3 Ja rissalladen tycke jag verkligen du ska testa :) Kram
Baakochmaat

#5 - - Elin:

Gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - pauline:

så gott!

Svar: Ja detta var riktigt gott :)
Baakochmaat