Dumlecheesecake


Jag har faktiskt inte ord för hur god denna cheesecake är. Man måste helt enkelt testa den för att förstå. Var ett tag sedan jag gjorde cheesecake, men när sommaren kommer så blir jag alltid sugen på en ny variant. Denna gång blev det Dumlecheesecake...Och jag menar bara titta på bilderna..Ren kärlek ! :) 
 
 
 
 
 
 
Du behöver :
 
* 125 g philadelphiaost
* 2 dl socker
* 3 dl grädde
* 1,5 tsk vaniljsocker
* 3 äggulor
* Halvt paket Digestivekex
* Flytande magarin
* 1 burk karamelliserad mjölk
* 2 påsar dumle  ( 220 g  )
 
Gör så här:
 
1. Börja med att hacka dumlekolorna i små bitar ( en påse )
 
2. Blanda philadelphiaosten, socker och vaniljsocker i en skål och vänd ner äggulorna en och en. Vispa grädden halvhård och vänd ner i smeten. Blanda till sist i dumlekolorna och rör om. Krossa digestivekexen och blanda i lite flytande magarin, täck botten och tryck upp en liten kant.
 
3. Häll i cheesecakes smeten och låt stå i frysen minst 3 timmar.
 
4. Vid servering brer du på den karamelliserade mjölken och hackar dumlekolorna i lite större bitar och dekorerar på toppen.
 
Helt ljuvligt gott. Ni måste testa denna cheesecake ! :)
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - Julia:

åh vad gottt :)

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Jasmine:

Mumsigt! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Skogsraah ☾:

Wow vilka fantastiska grejer du bakar! Vill haa :)

Svar: Tack fina du <3 Så glad jag blir att höra det :)
Baakochmaat

#4 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Oj, så gott det ser ut!

Svar: Tack fina du <3 Var fantastiskt gott :)
Baakochmaat

#5 - - Pernilla:

O himmel så gott det låter.
/P

Svar: Tack fina du <3 Var verkligen supergott ! :)
Baakochmaat

#6 - - Annelie:

ser helt underbart god ut!! :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#7 - - Emelie:

Men åh vad gott och spännande :D

Svar: Tack fina du <3 Ja denna cheesecake var sååå god :)
Baakochmaat

#8 - - Mizca:

Jag gjorde cheesecake en gång men den vart så hård så den var inget god =/

Svar: Åh vad synd :( Du får testa igen :) Kram
Baakochmaat

#9 - - Netti:

Jag älskar cheesecake och det där låter riktigt gott :-D

Svar: Tack fina du <3 Då måste du testa denna, så otroligt god :)
Baakochmaat

#10 - - Anonym:

de där såg farligt gott ut måste jag säga :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#11 - - Celine:

Guuud så gott! Vill ha!

Svar: Tack fina du <3 Den var såååå god :)
Baakochmaat

#12 - - Emma:

Så otroligt gott! :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#13 - - Elin:

Woow vad gott :D skulle inte sitta fel nu alltså!

Vill bara säga - du är så himla grym på att baka och laga mat, grym på att komma på egna recept och inspirera! :D

Svar: Åh tack fina du, så otroligt glad jag blir :) Värmer att få höra sådant <3
Baakochmaat

#14 - - Kattis:

Jadu skulle jag äta allt gott du visar upp hör så skulle jag rulla fram snart...det är tur man är lite för lat för att baka allt!:p

Svar: Haha tack för man väl ändå säga, då det låter som en bra komplimang :) Ja jag smakar bara små bitar sen ger jag bort det mesta, man vill ju som sagt inte rulla fram :P hihi
Baakochmaat

#15 - - ♫♪ sandra:

men åh så gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Elin:

Men mums!! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - Nora Bååth:

Vill haaaa

Svar: Skickar över en bit :)
Baakochmaat

#18 - - Alice:

Åh, den låter underbart god! :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#19 - - diningandcooking:

Det ser jättegott ut, dumle är en favorit =)

www.diningandcooking.blogg.se

Svar: Tack fina du <3 Detta var riktigt, riktigt gott :)
Baakochmaat

#20 - - Ida Lindborg ♡:

nu blev man sugen :)

Sv: Tack så mycke t:)

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Pauline:

men hjälp vad mumsigt

Svar: Ja denna var riktigt god <3
Baakochmaat

#22 - - MALIN:

Cheesecake är verkligen min favorit-efterrätt så denna borde jag prova..... Ser otroligt gott ut!

Svar: Ja min med, så otroligt gott är det :) Tycker absolut att du ska prova denna :)
Baakochmaat

#23 - - Clara:

Ser otroligt gott ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#24 - - Nelly:

Jag DÖR vad gott det ser ut!

Svar: Tack fina du <3 Ja det var gott kan jag lova :)
Baakochmaat

#25 - - Anita:

Ser otroligt gott ut verkligen :-D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#26 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh vad det där såg gott ut :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#27 - - starsinlife.blogg.se:

Guuud vad smarrigt!!

Svar: Tack fina du <3 Du måste testa denna cheesecake :)
Baakochmaat

#28 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Mhhhmmm! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#29 - - Anonym:

Gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#30 - - Anonym:

Ska man ha totalt 220 gram dumle eller ska det vara två påsar med 220 gram i varje?

Svar: Två påsar med 220 g i varje :)
Baakochmaat

#31 - - Julia | Nygift och nybliven husägare.:

Jag har preciiiis slängt in min i frysen nu, hoppas den blir god. Den ser ju otroligt god ut iaf. Ska bjuda 10 kollegor på den imorgon ;)

Svar: Åh vad roligt ! Hoppas att du och dina kollegor tyckte om den <3 Kram
Baakochmaat