Tacokrydda

Jag är som alla andra svenskar och älskar verkligen tacos men på den senaste tiden har jag inte alls tyckt om att köpa de färdigmixarna i påse. Det är så otroligt mycket skit fullproppat i dem och dyra är dem med. För ett tag sedan var jag inne på gotlandspinglans blogg och hittade detta recept på tacokrydda. För några veckor sedan tog jag tag i det och köpte hem de kryddorna som saknades ( inte alls många ) och gjorde egen krydda ! Kan säga att jag inte ångrade mig, nu vet jag vad jag stoppar i mig och att det blir så mycket billigare är bara ett plus.
Man fick även en mer smarik färs och det är givetvis många plus på det med. :)
 
 
Du behöver:
 
* 2 tsk salt
* 3 tsk chilipulver
* 3 tsk paprikapulver
* 3 tsk vitlökspulver
* 2 tsk oregano
* 1-2 krm cayennepeppar
 
Gör så här:
 
Blanda ihop alla kryddorna med varandra i en mortel och stöt ut smakerna. Häll över i en glasburk och förvara torrt och svalt.
 
Detta recept räcker till ca 2 omgångar á la 400 g.
 
 
 
 
 
#1 - - Jasmine:

Tack för tipset!

Svar: Kul att du lämnade ord hos mig, det tackar jag för.

Kram

Svar: Kul att du gillade tipset :) Kram
Baakochmaat

#2 - - thipinnen:

det måste man ju testa! :)

Svar: Tycker jag du ska göra :)
Baakochmaat

#3 - - ✫ Fru Eriksson:

Har redan ♡ Gillat men måste "säga" ...
Så bra tips - Tack!

/Sommarkram

Svar: Åh vad roligt att du gillade det :) Kram
Baakochmaat

#4 - - Johanna Svensson:

Åh vilken bra ide, det måste jag testa tills nästa gång jag har tacos! :)

Svar: Tycker jag verkligen du ska göra :)
Baakochmaat

#5 - - Jessy:

SV; Visst är det :)

#6 - - Elin:

Vad bra av dig att göra dig en egen mix, som du säger så är det ju massa skit i sådant! Helt sjukt...

Svar: Ja men ellerhur ? Så mycket bättre när man vet vad man stoppar i sig :)
Baakochmaat

#7 - - Julia:

åh supersmart ju :)

Svar: <3
Baakochmaat