Sockerpasta dekoration

Hej på er !
 
Hoppas ni alla hade en underbar midsommarafton igår ? Det hade i alla fall vi, härligt umgänge och Nova fick dansa runt stången för första gången. Och då hon gillar att dansa var detta verkligen något för henne . ;) 
Vädret kunde dock varit bättre, men det viktiga är ändå att man omger sig med familj och underbara vänner, då blir midsommar helt perfekt. 
 
Nu över till något helt annat och det är de underbara dekorationerna i sockerpasta som jag gjorde till Viktors dop. Jag kunde ju inte lägga på dem på tårtan, då sockerpasta gör så att grädden smälter, så de fick läggas dit precis innan servering. 
 
Jag valde att köpa helt vit sockerpasta och hälla på några droppar blå gelefärg. Sedan knådade jag ihop degen så att färgen fäster. Jag ville ha lite krackelerade färgnyans då det är på tapeten nu och detta var en härlig blandning där blått och vitt hamnade i fokus.. 
 
Även superenkelt var det att göra så verkligen ett tips till er om ni vill spexa till det lite ! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - anna:

sv; Eller hur jag älskar den <3 Glad midsommar snygging ;)

#2 - - Maria G:

Vad läckert

#3 - - Elin:

Vilka söta :)

Jag hade en bra midsommarafton, tack, vad kul att ni också hade det :D lät perfekt!
Vi hade tyvärr inte heller så bra väder framemot kvällen!

Svar: Tack fina du <3 Ja synd att vädret var så dåligt :(
Baakochmaat

#4 - - Boel:

Åh så söta!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#5 - - Caroline - mamma utomlands:

Tack snälla ♥

#6 - - starsinlife.blogg.se:

Fint!! Var köper man sockerpasta?

Svar: Tack fina du <3 Olika internet butiker, eller i livsmedelsbutiker och på Panduro t.ex :)
Baakochmaat