Snickarlåda

Idag ska ni få ett riktigt gott och enkelt recept. En sådan rätt som är perfekt att slänga ihop när man känner att tiden inte riktigt finns där ! Jag pratar givetvis om den klassiska snickarlådan ! :)
Perfekt när tiden tryter men när man ändå inte vill köpa onyttig snabbmat.. Jag gillar även rätter som är goda att värma upp dagen efter och detta är verkligen en sådan rätt...
 
 
 
Du behöver:
 
* 400 g falukorv
* 2 msk smör
* 8 kokta potatisar
* 2 små palsternackor
* 2 gula lökar
* 3 ägg
* 4 dl mjölk
* 1 tsk salt
* 1 krm svartpeppar
* 3 tomater
* 1,5 dl riven ost
* 2 msk hackad persilja
 
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Smörj en ugnssäker form. Skär korv, potatisen och palsternackan. Finhacka löken. Fräs alltsammans i ca 5 minuter i en stekpanna tills allt får lite färg. 
 
2. Lägg det frästa i den smorda formen.
 
3. Knäck äggen och vispa sönder dem i en skål. Tillsätt mjölk, salt och svartpeppar. Häll äggstanningen i formen. Skiva tomaterna tunt och lägg ovanpå, strö över ost och persilja.
 
4. Grädda mitt i ugnen ca 25 minuter. 
 
 
Servera med att strö lite persilja uppe på toppen.
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på instagram baakochmaat
#1 - - Anonym:

åh va gott jag som är hungrig! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Alice:

Den lät god! ^^

Svar: Det var den med :)
Baakochmaat

#3 - - Therese Bjärstig:

Men sådan nostalgi, har inte ätit detta på många år, men ska nog bjuda familjen på det endera dagen :-)

Svar: Ja men ellerhur ? Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#4 - - Elin:

Ååh vad gott! :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#5 - - Kattis:

Mumsigt...nu blev jag jättehungrig ju...å ingen färdig mat hemma heller!:/

Svar: Så kan det vara ibland :O hihi
Baakochmaat

#6 - - Pauline:

såg gott ut

Svar: Den var riktigt god :)
Baakochmaat

#7 - - Heidi:

Sådant bra recept! Måste testa tillreda det någon gång! :)

Svar: Åh så roligt att du gillade receptet :) Kram
Baakochmaat

#8 - - Ida Lindborg ♡:

Mumsigt :)

Sv: Åh tack så jättemycket fina du! ♡ glad jag blir.

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Mårtensson kök:

Så otroligt smidigt när man lagar allt i en och samma form!

Svar: Ja men ellerhur ? :) Älskar sådana rätter :)
Baakochmaat

#10 - - Netti:

Åh perfekt snabbmat men ändå inte onyttig! Det måste jag laga någon dag :-D

Svar: Men ellerhur ? :) Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#11 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

lät väldigt gott :) bra med enkla grejer

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#12 - - Nora Bååth:

Gud vad gott det såg ut :D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#13 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

sv: Hehe tack så jättemycket! Det krävdes dock en hel del städning innan jag kunde ta bilderna ;)

#14 - - Nelly Shams:

Ser jättegott ut och en perfekt matlåda att bara värma upp sen! Du borde göra en kokbok, blir alltid inspirerad av att läsa din blogg :)

Svar: Men ellerhur ? Älskar sådana rätter :) Men tack fina du <3 Så otroligt glad jag blir av att du tycker det :) Kramar
Baakochmaat

#15 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Det där har jag aldrig hört talas om, men det låter väldigt gott:)

Svar: Det var riktigt gott :) Och så gick det snabbt att tillaga :)
Baakochmaat

#16 - - Gabriella:

Så bra med enkla rätter när tiden inte riktigt räcker till! Och så god din kladdkakscheesecake såg ut där nedan:)

Svar: Men ellerhur ? Verkligen perfekt :) Ja den var något utöver det vanliga :) Kram
Baakochmaat

#17 - - Mamma Malin:

Aldrig ätit tror jag men det lät gott!

SV: Åh, tack så mycket :)

Svar: Ja det var riktigt gott och gick snabbt att slänga ihop :)
Baakochmaat

#18 - - Siri |Diabitfit|:

Går det att byta falukorven mot någon vegetarisk variant så det passar en vegetarian? =D

Svar: Jo men det ska gå bra. Kör på sojakorv istället :) Kram
Baakochmaat

#19 - - Jensvollen:

Men gud vilket grymt tips och recept :D Måste jag testa!

Svar: Tack fina du <3 <3 Kramar
Baakochmaat

#20 - - Julia:

ser gott ut :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#21 - - Sara Ekman:

Hungrig jag blev nu :)

Svar: Precis så det ska vara :)
Baakochmaat

#22 - - Nathalie Tegelstam:

Mums va gott! :) kram

Svar: <3 Kram
Baakochmaat

#23 - - Mia Forsberg:

Ja det är lite annorlunda med tacokryddad torsk men gott :) Jag älskar torsk :D

Snickarlåda har jag aldrig hört talas om men det verkar ju gott :)

Svar: Ja det låter verkligen gott :) Det måste du testa. Går snabbt att göra och är så gott :)
Baakochmaat