Bananpaj

Smulpaj är något vi alla älskar, det finns något för alla smaker, äpple, jordgubb, hallon eller blåbär. Men det jag helt har missat är ju att man kan göra smulpaj av banan. Detta är faktiskt den godaste smulpajen jag någonsin ätit. Så mitt tips till er är att prova den, helst nu direkt !
 
Jag strödde mörk choklad över bananen och oj såååå gott det blev, går inte att beskriva. Smälte verkligen i munnen. Till pajen serverade jag chokladgrädde istället för vaniljsås och även det var en fullträff så rekommenderar er att göra det med.
 
Ni kommer bli beroende av denna paj, en tugga och sedan kommer ni vara fast. Jag blev det i alla fall. Ska nog springa ner och ta en bit nu...Mums <3
 
 
 
Bananpaj:
 
Du Behöver:
 
* 200 g rumsvarmt smör
* 1 dl socker
* 5 dl vetemjöl
* 1 dl kokosflingor
* 2 tsk vaniljsocker
* 3 mogna bananer
* 100 g mörk choklad
 
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienserna förutom bananerna och chokladen till en smulig deg. Tryck ut hälften av degen i pajformen.
 
2. Skiva bananerna och fördela dem i formen. Hacka den mörka chokladen och strö över bananen. Strö över resten av smuldegen över banan och chokladblandningen.
 
3. Grädda i ugnen ca 30 minuter.
 
 
 
 
Chokladgrädde:
 
Du behöver:
 
* 4 dl grädde
* 4 msk kakao
* 4 msk strösocker
 
Gör så här:
 
1. Blanda i kakaon i grädden. Rör runt några varv så att kakaon fördelas jämnt i grädden. Låt stå kallt ca 1 timme. När grädden tas ut är det viktigt att se så det inte blivit klumpar av kakaon. Sila i sådant fall grädden.
 
2. Blanda i strösockret och vispa upp grädden. 
 
 
 
 
 
 Glöm inte att följa mig på instagram baakochmaat
 
#1 - - sara:

Såå gott!! :D

#2 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

jag får göra någon av de andra versionerna.. Är inget fan av banan ;)

Svar: Ja du får slänga i något annat istället :)
Baakochmaat

#3 - - Emelie:

Det ser hima gott ut!

"Jag är för ett samhälle där allas röster får höras. Därför har jag en blogg där alla får synas och skicka in sina egna texter, känslor och tankar! Vill du veta mer? Klicka dig gärna in på bloggen och skicka in din text! :)”

#4 - - Elin:

Attans vad gott!! :D Får ABSOLUT pröva!
Måste man ha socker i grädden? :)

Varma kramar!

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra :) Du kan prova med vaniljsocker istället, men något socker behövs för att den ska hålla sig fräsch :)
Baakochmaat

#5 - - Pauline:

vad gott det lät :)

Svar: Det var riktigt riktigt gott :)
Baakochmaat

#6 - - Mia Forsberg:

Mums så gott! :) Jag har inte ätit smulpaj med banan men däremot har jag ett annat recept på banan- och chokladpaj som jag gjorde ofta förut :) Nu är det typ 2-3 år sen sist men får nog göra det snart igen för det är så gott, älskar verkligen banan och choklad ihop.

Ja jag tror det blir en superbra söndag, ska bli kul att träffa Melissa igen då vi inte har setts på ett bra tag. Blir massa tjejsnack, äta gott och sen ikväll ska vi på fotbollsmatchen som jag vann biljetter till :) Vad hittar du själv på denna söndag?

Svar: Ja det är ju bara så gott, du får ta och göra den pajen igen :) Låter verkligen som en toppen dag och kväll :) Själv var jag i danssalen och dansade av mig :)
Baakochmaat

#7 - - Nora Bååth:

Mums :D

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - Linda:

gosh va gott:D

#9 - - MATILDA ROSQVIST:

åh, gott med chokladgrädde till :)

Svar: Ja det är bara för gott ! :)
Baakochmaat

#10 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Ser väääääldigt gott ut!

Svar: Det var det med :)
Baakochmaat

#11 - - Nelly Shams:

Ser helt underbart ut! Och verkar enkelt att göra, har en bananälskande vän som kommer bli helt exalterad när jag visar henne ditt recept! :)

Svar: Tack fina du <3 Ja då får du visa henne detta receptet :) Kram
Baakochmaat

#12 - - Netti:

Mums! Den där måste jag baka någon dag :-D

Svar: Tycker jag verkligen att du ska göra :)
Baakochmaat

#13 - - Mamma Malin:

Åh, jag gillar inte varm banan men min man hade nog dött om jag serverade denna :P

#14 - - thaipinnen:

bananpaj har jag aldrig hört innan :D

#15 - - Alice:

Så gott, choklad och banan är verkligen underbart! ^^

Svar: Ja verkligen :)
Baakochmaat

#16 - - Ida Lindborg ♡:

Mums vad gott! :D

Sv: Tack så mycket :)

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - S A N N A♥:

Åh vad gott det måste vara!

Svar: Ja det var riktigt gott :)
Baakochmaat

#18 - - Emma:

Aldrig hört talas om bananpaj, men verkar gott! :D

Svar: Det är riktigt gott :)
Baakochmaat

#19 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mumsigt!

Svar: <3
Baakochmaat

#20 - - Hanna Rosell:

BANAN O CHOKLAD!!!! :D Vilken lyckad paj det måste blivit!

Svar: Ja det blev väldigt lyckad :) Så otroligt god :)
Baakochmaat

#21 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Mhhmmm vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#22 - - Klara Andersson:

muuums!

Svar: <3
Baakochmaat

#23 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Bananpaj är ju nästan farligt gott!

Svar: Ja men visst är det ? :)
Baakochmaat

#24 - - Sara Ekman:

smaskens:)

Svar: <3
Baakochmaat

#25 - - Nathalie Tegelstam:

Det lät spännande, måste testa! :) kram

Svar: Ja det tycker jag du ska göra, var så otroligt gott :)
Baakochmaat

#26 - - Michailas:

Vad gott!! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#27 - - Lisa:

Låter gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#28 - - Therese Bjärstig:

Jag ÄLSKAR banan, så detta är något jag definitivt ska testa!!! Kul att du kommer med nya idéer och vågar göra lite otraditionella kombinationer :-) KRAM

Svar: Ja jag med, det är ju bara sååååå gott :) Du kommer älska denna paj :) Tack fina du, så glad jag blir av att du tycker det :) Kram
Baakochmaat

#29 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Denna måste jag helt klart testa! Älskar banan :)

Svar: Tycker jag verkligen att du ska göra :)
Baakochmaat

#30 - - Maria G:

Det där måste jag göra, sååå gott det ser ut.

Svar: Tycker jag verkligen du ska göra :) Den är så otroligt god :) Kram
Baakochmaat

#31 - - sofiaa:

ÅH, vad gott det där lät och såg ut!!!

Svar: Ja denna paj är sååå god :) <3
Baakochmaat