Pasta med fetaost och skinksås

Nu mina vänner ska jag bjuda på en enkel och underbart god rätt. Pasta med skinksås, kan det ens bli bättre ? Jag kom ihåg att det alltid var min favoriträtt när jag gick i skolan, trots det så har jag aldrig prövat att laga det hemma. Så när jag har gått och funderat på det ett tag blev det dags...Blev verkligen så gott. Ni vet när det är så där enkelt men ändå slår det mesta i hästlängder ? Så blev det..
 
En helt perfekt krämig pastasås, där jag la i lite paprika för att få lite krisp i den. Smulade även ner fetaost för att få en mer krämig och salt smak..Tror jag skulle kunna leva på detta..:)
 
 
 
 
Så här kommer detta enkla recept !
 
 
Du behöver:
( 4 portioner )
 
* 1 röd paprika
* 1 gul lök
* 1 pressad vitlöksklyfta
* 500 g strimlad rökt skinka
* 4 dl mjölk
* 2,5 dl matlagningsgrädde
* 1/2 pkt fetaost
* 3 msk vetemjöl
* 1 krm vitpeppar
 
Gör så här:
 
1. Börja med att skiva paprikan och dela den i små tärningsbitar. Finhacka sedan löken. Fräs lök och paprika i några minuter i en stekpanna. Pressa ner vitlöksklyftan och fräs ytterligare några minuter.
 
2. Häll mjölken och matlagningsgrädden i en skål, vispa ner mjölet. Häll det sedan i stekpanna. Låt det koka upp och sjud i några minuter.
 
3. Häll i skinkan och smula ner fetaosten låt puttra 5 minuter. Avsluta med att tillsätta vitpepparn och rör om.
 
Serveras med penne pasta.
 
Enkelt, gott och mättande !
 
 
 
 
 
 
#1 - - Julia Wisniewska:

Gud vad gott det såg ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#2 - - Julia Wisniewska:

Gud vad gott det såg ut!

#3 - - Anita :

Åh, så gott :D

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Maria G:

Det där måste jag göra, ser såååå gott ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - Therese Bjärstig:

Denna spar jag ner för att testa! Ha en fortsatt fin vecka! Kram

Svar: Åh roligt att du gillade receptet :) Kram
Baakochmaat

#7 - - Elin:

Gott!

Svar: <3
Baakochmaat