Nutellamaränger

Finns det något godare än maränger ? Tror inte det.. Och dessa nutellamaränger slår allt. Nutella är så gott så man kan ha det till allt och maränger var verkligen inget undantag. Och att maränger är enkla att göra är bara ett plus ! :)
 
Så ni som har lite extra tid denna regniga sommar tycker jag ska ställa sig och baka dessa maränger.
 
 
 
 
Du behöver: 
 
* 6 gggvitor
* 3 dl strösocker
* 1 dl Nutella
 
Gör så här:

1. Sätt ugnen på 125 grader. Blanda äggvitor och strösocker i en rostfri bunke och sänk ner den i sjudande vatten.
 
2. Vispa äggsmeten till den kommer upp i 65 grader. Tag bort bunken från värmen och fortsätt vispa med elvisp.
 
3. Vispa på hög hastighet tills marängen svalnat helt. Värm nutellan ett par sekunder i micron, så att den blir tunnare. När marängen är färdigvispad så tillsätter du nutellan.
 
4. Vänd försiktigt runt nutellan med en slickepott. Spritsa mellanstora maränger på en plåt med bakplåtspapper.
 
5. Grädda i mitten av ugnen i ca 1 - 1,5 timme.

 
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - Liborius:

Åh vad gott:D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#2 - - Pernilla:

Hjälp! Det är ju livsfarligt att gå in här!! Såååå gott, måste nästan testa på en gång. Sen måste jag springa några mil.
/P

Svar: Haha åh tack fina du <3 Ja men gör du kommer inte ångra dig ;) Kram
Baakochmaat

#3 - - MADDISENJ.SE:

Spännande det lät

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - N:

Gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Celine:

Åh det där ska jag nog testa!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#6 - - Minna :

Av: Spännande! Vad ska du gå för utbildning? :D

Svar: Samhällsförändring och socialhållbarhet. Blir beteendevetare / sociolog. :)
Baakochmaat

#7 - - Netti:

Jösses vad gott och detta recept måste jag spara! :-D

Svar: <3 Gör du helt rätt i :)
Baakochmaat

#8 - - Maria G:

Vad läckert! Ser ju jättegott ut, måste testa göra detta.

Svar: Tack fina du <3 Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#9 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Detta låter ju som värsta drömmen :)

Svar: Det var det ;)
Baakochmaat

#10 - - Erika:

Maränger kan verkligen vara något av det godaste som finns :) Första gången jag försökte mig på det blev det dock inte så lyckat, får nog testa igen!

Svar: Visst är det ? Såå gott :) Ja det är bara att försöka igen, så ska du se att det kommer gå bra :)
Baakochmaat

#11 - - Klara Andersson:

mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Christina:

Vad gott det ser ut :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#13 - - Elin:

Mums, vad smarrigt!

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - Mizca:

Yummie!

Bästaste bakbloggen =)

Svar: Eller hur, hade vart fint med sina barns händer sådär =)

Svar: Men tack fina du, så otroligt glad jag blir :) <3
Baakochmaat

#15 - - Sanna | Beauty & Design:

Whooaaa, det måste jag prova, tack för tipset!

Svar: Tycker jag du ska göra, sååå gott :)
Baakochmaat

#16 - - Boel:

Dessa MÅSTE jag testa :D

Hur är tanken ska en äta de "för sig" eller har du något super tips vad en kan ha till dem? :D

Svar: Tycker jag du ska göra :) Dessa går att äta var för sig eller att ha till glass är supergott :)
Baakochmaat

#17 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Det ska jag prova :)

Svar: Tycker jag du ska göra :) <3
Baakochmaat

#18 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Mums va gott med maränger :D

Svar: Visst är det ? Supergott :)
Baakochmaat

#19 - - Sara Ekman:

Åh älskar Nutella!

Svar: Ja jag med, det är bara för gott :)
Baakochmaat

#20 - - Emma Grann Fotografi:

Men vad gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Amanda:

Okej, detta måste jag seriöst prova!
Är helt besatt av Nutella. Haha :P

Sv: Jaa, det var riktigt nice faktiskt :)


Svar: Åh men då är detta verkligen något för dig :) Vet att du kommer älska dessa maränger :)
Baakochmaat

#22 - - JoJo:

det kan ju inte bli annat än succé med nutella! :D

sv; ja tatueringarna är galet snygga! hittade bilden på ett tatueringskonto på instagram som jag följer :)

Svar: Ellerhur ? Nutella är bäst :)
Baakochmaat

#23 - - Mizca:

Svar: Så lite så :)

#24 - - Malin Thorell - hobbyfotograf:

Dom där ser jättegoda ut :)

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#25 - - starsinlife.blogg.se:

Mmm så gott!!

Svar: <3
Baakochmaat

#26 - - Elin:

Låter gott! Tyvärr har jag börjat att inte tycka om maränger så mycket, vet inte varför men det smakar nog för sött för mig och är för konstig konsistens, haha..

Svar: Ja det är en smaksak det där :)
Baakochmaat