Kabanoss med rotfrukter i tomatsås

Välkommen söndag ! Älskar faktiskt söndagar då man tar dagen som den kommer och den avslutas alltid på bästa sätt, med dansträning <3
 
I matväg idag ska ni få en härlig korvgryta. När jag lagar mat gillar jag att använda det jag har hemma och komma på nya rätter, känner inte samma glädje i köket när jag går efter recept. Det är också perfekt att använda det man har hemma, om man rensar kyl, frys och skafferi blir man nog chockad över hur mycket god mat man kan laga ! :)
 
Kabanoss, med olika rotfrukter i en härlig tomatsås var verkligen gott, en rätt vi kommer göra ofta här hemma ! :)
 
 
 
Du behöver:
( 4 portioner )
 
* 300 g kabanoss
* Smör eller olja till stekning
* 1 pkt passerade tomater
* 3 morötter
* 2 palsternackor
* 1 gul lök
* 1 vitlök
* 2 msk kalvfond
* En skvätt grädde
* Oregano
* Svartpeppar
 
Serveras med:
 
* Ris
 
Gör så här:
 
1. Börja med att skala och skiva moröttera och palsternackorna. Skiva sedan korven.
 
2. Fräs morötterna och palsternackorna. Hacka undertiden lök och vitlök. Tillsätt sedan lök, vitlök och korven. 
 
3. Stek så korven får färg. Häll i övriga ingredienser och låt det puttra emellan 5-10 minuter.
 
 
 
 
 
#1 - - Life of Johanna:

åh nu blev jag hungrig!

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Christina:

Tackar för recept :)
Och grattis till ett-åringen, vad söt hon är eran Nova.

Ha det fint! Kram

Svar: Roligt att du gillade receptet <3 Tack fina du <3 Kramar
Baakochmaat

#3 - - Liene Svärd:

Mmm mumsigt och gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Elin:

Gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Minna:

Åå vad gott!!

Svar: <3
Baakochmaat