Arraksbollar

Nu mina vänner ska ni få ta del av ett otroligt enkelt och smarrigt recept. De klassiska konditorikakorna arraksbollar. Har velat testa att baka dem länge och måste säga att jag ångrar mig inte en sekund ! Sååååå goda var de, faktiskt mycket godare än de man köper. En perfekt liten mumsbit när man är sugen på något gott...
 
 
 
 
Och givetvis ska ni få detta smarriga receptet !
 
Du behöver:
( 40 st )
 
* 200 g smör
* 2 dl florsocker
* 2 tsk vaniljsocker
* 4 msk kakao
* 6 dl småkakssmulor ( jag använde digestivekex och havreflarn )
* 3 tsk arraksarom
 
Garnering:
 
* Chokladströssel
 
Gör så här:
 

1. Rör rumspempererat smör, florsocker och kakaopulver poröst. Krossa kakorna så det blir små smulor. Tillsätt arraksarom och kaksmulor. Rör tills allt är väl blandat. Ställ smeten kallt en stund.

 
2. Forma smeten till små runda bollar. Rulla dem i chokladströssel. Låt stå kallt en stund innan servering.
 
Så otroligt enkelt och gott ! :)
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
 
 
 
 
#1 - - Netti:

Åh tack så mycket för receptet för jag är galen i arraksbollar! :-D

Svar: Perfekt ju :) Du får baka dig ett lass :) Kram
Baakochmaat

#2 - - Therese Bjärstig:

Mums! Här var vi så galna och tog och bakade pepparkakor i dag... :-D

Svar: <3 Ja men det är precis så man ska vara, själv älskar jag att äta saffranskyckling på sommaren och tvärtom på vintern, man ska göra det man känner för, så härligt <3 Kram
Baakochmaat

#3 - - starsinlife.blogg.se:

Mm smaskigt!! Har bara gjort dammsugare innan ;)

Svar: <3 Åh det är så gott måste prova det med :) Kram
Baakochmaat

#4 - - Johanna Svensson:

Åh de är så goda, åt såna där för någon dag sen :)

Svar: Visst är det ? :) Du måste prova att göra egna :) Kram
Baakochmaat

#5 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så gott :)

Svar: <3 Kram
Baakochmaat

#6 - - Prietha:

Vet inte riktigt vad detta är men låter gott!

Svar: Det är riktigt gott, lite likt dammsugare i smaken :)
Baakochmaat

#7 - - Lisa:

Mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - Life of Johanna:

Mums, skall testa göra egna! Men nu blir de färdiga köpa i kylskåpet!

Svar: Det tycker jag :) Åh mums ! Kram
Baakochmaat

#9 - - Madelene:

Så gott ! Och enkelt ! :D

sv: Ja det var det verkligen :)

Svar: Ja verkligen perfekt <3 Kram
Baakochmaat

#10 - - Alice:

Insåg precis att det var hur länge som helst sedan jag åt såna!

Svar: Då tycker jag du får baka några sådana :) Kram
Baakochmaat

#11 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Ååååh, så gott! :O

Svar: <3 Kram
Baakochmaat

#12 - - Erika:

Känner också att jag måste testa göra egna :)

sv. Ja gör det :)

Svar: Tycker jag absolut att du ska göra :) Kram
Baakochmaat

#13 - - Elin:

Gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - MATILDA:

vad gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Olivia Ward's blogg:

Mumsigt kul med recept! Ska nog följa dig på insta :D

Svar: Roligt att du gillade det :) Följer dig med nu :) Kram
Baakochmaat

#16 - - Linnea - fotoblogg:

Åh, vad gott! Får ta och göra såna nån dag! :D

sv: Tack så mycket, vad gullig du är! :)

Svar: <3 Tycker jag verkligen att du ska göra :) Kram
Baakochmaat

#17 - - Sara Ekman:

Mums :)

Svar: <3
Baakochmaat

#18 - - Maria G:

Så gott, minns att min mamma gjorde dessa då jag var barn. Måste nog testa göra.

Svar: <3 Tycker jag absolut du ska göra :) Kram
Baakochmaat

#19 - - Pernilla:

Förstår inte varför jag aldrig provat det förut. Arraksbollar är ju mycket godare än söta chokladbollar.
/P

Svar: Du måste testa, som du säger det är ju bara så gott :) Kram
Baakochmaat

#20 - - Christina:

Mmm, vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Diningandcooking:

Vad gott det ser ut, älskar arraksbollar (eller myrstackar som det också kallas ibland), tycker bättre om arraksbollar än klassiska chokladbollar faktiskt =)

Svar: Tack fina du <3 Ja det är ju bara för gott :) Kramar
Baakochmaat

#22 - - Emmelie:

Men å va gott, älskar arraksbollar och dammsugare :-D

Svar: Ja det är ju bara för gott, får testa att göra dammsugare snart med :) Kram
Baakochmaat

#23 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Mums!
sv; Ja verkligen! Så tråkigt att vara sjuk på sommaren..
Tack så jättemycket fina du <3

Svar: <3 Kram
Baakochmaat

#24 - - Sarah:

Najs att dom blev godare än dom man köper :)

Svar: Ja det är alltid ett plus :)
Baakochmaat

#25 - - Emma Engström:

Så längesen jag åt såna! :D

Svar: Ja man äter dem inte allt för ofta :P
Baakochmaat

#26 - - sara:

Mumms!! :D

#27 - - sara:

Mumms!! :D

Svar: <3
Baakochmaat