Knäckig äppelpaj som även är nyttig

Denna månaden så äter jag inget socker, försöker även att inte få i mig så mycket mjöl. Efter december tycker jag det är skönt att rensa ut kroppen och inte äta tunga måltider. Därför har jag provat på det mesta i köket dessa två veckor och främst är det olika frukostar som jag testat. Denna äppelpaj kommer på plats nummer 1 av allt jag testat och den kommer finnas på bordet minst en gång i veckan hemma hos oss. Pajen har en sådan där lagom knäckig smak och man kan inte känna att det inte är något socker i. Jag äter den med en klick grädde då jag vill få i fetter för att inte bli sugen på sött men givietvis kan man äta med kvarg, kesella eller något annat gott. :)
Om man inte vill äta paj till frukost är den perfekt att ha som mellanmål.
 
 
 
 
 
Här får ni receptet på denna sockerfria underbara sötsak. ;)
 
Du behöver:
 
* 2 äpplen
* 2 dl havregryn
* 1,5 dl kokos
* 0,5 msk kanel
* 1 msk honung
* 50 g smör + lite extra till formen
 
Gör så här:
 
1. Blanda havregryn, kokos, kanel, honung och smör och stek till i en stekpanna så att det får färg.
 
2. Skiva äpplena och klicka ut lite smör på dem. Strö på kanel.
 
3. Häll över kokos och havregrynsblandningen och grädda mitt i ugnen på 175 grader i ca 20 minuter.
 
Klar att äta och njuta av !
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
 
 
#1 - - Pauline:

det lät jättegott!

#2 - - Ida - foto & häst:

såå himla gott! paj är verkligen en av mina favoriter :D

#3 - - Sanna Preifelt:

Låter otroligt gott :)

#4 - - emma:

detta ser jätte gott ut, blev sugen på att baka nu :)

sv; ja precis, blir alltid så glad när jag hittar bra borstar.

#5 - - Lisa:

Måste prova!

#6 - - MADDISENJ.SE:

Gud så gott det läT!

#7 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Vilket bra tips. :)

#8 - - Kattis:

Min favorit godsak och letar alltid efter bra sockerfria alternativ...har inte ens tänkt på att jag kan använda honung! Super!:)

#9 - - Edita❤:

Ska testa denna till helgen😘💋

Svar: Åh du kommer inte bli besviken :) <3
Baakochmaat

#10 - - Elin:

Mums så gott!! Jättebra tips, ska verkligen testa :)

Sv; Eller hur! Då mår man bra och är glad :)

Kram

#11 - - Johanna:

Åh detta ser så gott ut! Jag älskar äppelpaj!

#12 - - Kajsa-Stina:

Åh gud vad gott med äppelpaj! Det är verkligen en favorit hos mig. Har alltid varit och kommer alltid vara. Både vanlig hederlig äppelpaj men även smulpaj med äpplen. Såå gott! :) Kramar♥

#13 - - Life of Johanna:

Ser smarrigt ut =)

Vi har inte köpt något åkpåse, utan hopps det är vår när bebis kommer :)

#14 - - Julia Jansson:

åh va gott!

#15 - - Henrietta Nylund:

Ser verkligen helt underbart ut!

#16 - - amanda:

Ser himla god ut! :D

#17 - - anette:

Ser gott ut och lite nyttigare just känns bra haha. Kram Anette

#18 - - Lilla Malin:

Mums, vad gott! Och enkelt verkar det också :)

#19 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Jag undviker med sccker, inte 100% men 95% kanske. Skippar alkohol några månader med, troligtvis hela året.

#20 - - Anna ♥ FOTOMEDMERA - fotoblogg med inslag av musik, film, konst & vardag:

vilket bra recept om man vill vara lite nyttigare men ändå kunna äta gott! :)

#21 - - Nicki:

Vad gott den här ska jag absolut göra tack för det receptet Sara..
Önskar dig en härlig fortsättning på Januari och en massa nya recept till oss :-)
Kram Nicki

Svar: Tack för din fina kommentar, blir alltid lika glad <3 Jag ska försöka hitta på så många nya och goda recept jag bara kan vad både gäller olika bakverk och maträtter :) Kram
Baakochmaat

#22 - - Käthes Mode:

Det behövs verkligen nyttiga recept så här efter jul. :)

#23 - - Julia:

men mums :)

#24 - - Caroline:

Älskar äppelpaj! :D Härligt att den är nyttigare också! ^^ Jag brukar göra min med stevia strö :)

Apelsin har jag nyligen provat i vatten och det var också en riktig höjdare :D

#25 - - Maria:

åh nyttiga bakelser är precis vad jag behöver göra nu :)

#26 - - Aggie:

Tack, älskar dom där recepten som är lite smånyttiga!
Agneta kram

#27 - - Jessica Högberg:

Inget socker kan ju diskuteras;)

#28 - - Hanna Victoria Sahlqvist :

Åhhh så enormt gott omg :D
Kram Hanna!

#29 - - Mia Forsberg:

Ja så sa jag också, den måste ju vara perfekt då jag gillar japp och choklad ;)

Mums vad gott!

#30 - - ♫♪ sandra:

åh vad gott, älskar paj!

#31 - - Emmelie:

Nyttigare är alltid trevligt såhär efter jul! Låter väldigt gott med kombon kanel och kokos, båda är ju väldigt goda :-D

Svar: Ja verkligen, man behöver inte tillsätta rent socker till allt :) Visst är det ? Älskar både kanel och kokos :)
Baakochmaat

#32 - - starsinlife:

Låter supersmarrigt rätt om den är nyttig!!= gillas!!