Bananpannkakor

Nu tänker ni säkert att jag har blivit besatt av bananer, är det inte bananglass så är det banankakor men det är ju bara så gott ! Jag fick ett sådant riktigt sug för ett tag sedan på bananpannkakor då jag var inne på den HÄR tjejens blogg och hon hade skrivit i en lista vad hon hade ätit idag. Dagen efter till frukost stod jag och gräddade bananpannkakor. Givetvis ville jag ha mina nyttiga så jag använde bara ägg och banan. Gjorde som en tårta som jag fyllde med färsk frukt och grädde ( denna tårtan räckte till många måltider ) och man höll sig mätt länge, vilket var perfekt då jag hade ett 5 timmars danspass framför mig, fick gjort mycket på dansen och höll mig mätt vilket jag inte brukar vara efter så många timmars dansträning.
 
 
 
 
 
Här får ni receptet!
 
Du behöver:
( 2 portioner )
 
* 2 bananer ( mogna )
* 4 ägg
 
Gör så här:
 
Mosa bananerna med en gaffel i en skål, vispa i äggen med en stavmixer eller elvisp. Gädda i stekpannan med lite olja.
 
Servera med grädde, kesella, kvarg eller keso och färsk frukt !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Maria:

små smarrigt med bananpannkakor och dina såg riktigt fina ut!

#2 - - Erica:

Åh, vad gott! :D

#3 - - Therese Bjärstig:

Även detta är en favorit här, tom ungarna älskar det så det är toppen att ta till då man vill ha nått gott och snabbt som är nyttigt! :D

#4 - - Pauline:

måste prova :)

#5 - - Erika:

Jag gjorde faktiskt det tidigare idag, jag slänger också i 1 dl havregryn (till 1 portion).. blir supersmarrigt :)

#6 - - Klara Andersson:

ååå har gjort sånna de är super goda!

#7 - - Lisa:

Dessa får man testa!

#8 - - Henrietta Nylund:

Men ååh så gott!

#9 - - MALIN:

Det brukade jag äta en hel del innan! Gott :)

#10 - - hanna:

absolut ska fixa så mycket jag kan ! :D

#11 - - Isabelle:

Åh vad gott! Kan du inte komma hit och göra min mat ikväll? haha ;)

Svar: Så söt du är, hade jag absolut gjort om du bott i Halmstad :)
Baakochmaat

#12 - - Elin:

Mumma vad gott! :D får pröva!!!

#13 - - Ida - foto & häst:

bananpannkakor är bland de bästa som finns asså, såå himla gott :'D

#14 - - Kattis:

Verkligen älskar bananpannkakor...så enkla och så goda!:)

#15 - - Emma:

Bananpannkakor är så gott och superenkelt. En riktig hitt ;)
Kram

#16 - - Clara:

Så gott med färsk frukt till!

#17 - - MADDISENJ.SE:

Det är så sjukt gott, älskar det!

#18 - - Gabriella:

Bananpannkakor var ett tag sedan jag gjorde nu, tänkte faktiskt på det för någon dag sedan:) Och bananglass du skrev om där nedan lät spännande!

#19 - - linah:

muuums va gott! måste testa

#20 - - malin:

Alltså ååh, såg ju sjukt gott ut! :)

#21 - - Boel:

Älskar bananpannkakor!

Sv: Åh vad fint att du blev så berörd!
Nu blir ju jag rörd av det haha :')
Ska absolut försöka få till lite mer dikter oså att dela av mig med :)

#22 - - MATILDA:

Det är gott! :)

#23 - - Helen:

MUMS MUMS!! brukar jag oxå göra, vad gott det är:))

#24 - - Annika:

Det där såg galet gott ut!

#25 - - NICOLE:

Jag gillar inte ägg så därför har jag fått experimentera fram mina egna slags bananpannkakor för att få bort den smaken :) Men det är ju kul att testa sig fram :D dock åt jag det mest förr.

#26 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Blev ganska hungrig nu! :)

#27 - - Alice:

Låter otroligt gott! ^^ Sv: Åh, vad jobbigt. :( Jag visste inte att du var danslärare, vad roligt! ^^

#28 - - ✫ Fru Eriksson:

Mmmm,så gottit & riktigt vackert mé ♡ ...

Svar: Tack fina du :)
Baakochmaat

#29 - - Jennifer s Gidlund:

Åhh, banan pannkakor , min favvis sen jag var mindre, måste testa detta recept!:D

#30 - - ♫♪ sandra:

åh har faktiskt aldrig smakat bananpannkakor :o

#31 - - Jessica Högberg:

Gillar rätter som mättar länge!

#32 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

#33 - - Mia Forsberg:

Bananpannkakor är så himla gott, älskar det! :)

Ah okej, usch det låter inte kul! Men vilken tur att du mår bättre nu när du äter tabletter :) Jag mår också bra när jag äter mina blodtryckstabletter varje dag, men utan dem så mådde jag jättedåligt och hade ständigt migrän, synbortfall/flimmer i ögonen, var yr osv.

#34 - - Denise Taylor:

Åh gott!

#35 - - emelie - nightfury.blogg.se:

så man behöver verkligen inget mer än banan & ägg? är dom lätta att tilllaga eller man behöver vara bra på att göra pannkakor? :)

Svar: Ja bara de ingedienserna, man kan ta i vaniljsocker med om man vill med det skippar jag. Nejdå man behöver inte vara bra på att steka pannkakor. Själv är jag sämst på det men dessa klarade t.o.m jag av :)
Baakochmaat