Nyttig chokladglass

Om man älskar glass men känner att man kanske inte kan äta det varje dag, då är denna nyttiga variant ett alternativ. Glassen får en underbar kakaosmak som smälter i munnen och kesellan balanserar upp med lite syrlig smak.
 
 
 
 
 
Givetvis ger jag även er detta recept.
 
Du behöver:
 
* 3 äggvitor
* 3 äggulor
* 250 g kesella
* 4 msk kakao
* 3 msk sötningsmedel
 
Gör så här:
 
1. Vispa äggvitorna till hårt skum.
 
2. Vispa ihop de andra ingredienserna. Vänd i äggvitorna så att smeten blir fluffig.
 
3. Ställ smeten i frysen någon timme. Servera.
 
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - Elin:

Åh mums vad gott! :D om vi gör glass någon dag, ska jag göra DEN! :D

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra :)
Baakochmaat

#2 - - Kattis:

Perfekt! Sambon fyller år imorgon och han älskar glass men äter inte socker!:)

Svar: Men så perfekt ! Hoppas han tyckte om glassen :)
Baakochmaat

#3 - - Sandra :

Mums vad gott! Det ska testas nästa helg!

Allt bra?
Kram

Svar: Åh vad roligt att du gillade det ! :) Bara fint med mig, hoppas allt är bra med dig ? Kram
Baakochmaat

#4 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Lät verkligen supergott!

#5 - - Emma Grann Fotografi:

Men åh vad gott!!

#6 - - ida foto. ♛:

åh men så gott, måste jag testa :D

#7 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Mums! :)

#8 - - Christina:

O Tack! Vad bra med nyttig glass :)
Kramar

Svar: Roligt att du tyckte om receptet :) Kram
Baakochmaat

#9 - - Suss:

Så gott. Låter som en glass jag kan äta :) Kram Suss

Svar: Perfekt :) Kram
Baakochmaat

#10 - - Käthes Mode:

Vilket bra tips! :)

#11 - - malin:

Åh det lät gott och vilket bra tips, ska jag testa här någon dag :)

Svar: Roligt att du gillade det :)
Baakochmaat

#12 - - Biggeros:

Mums så gott. Passar mig÷)

Svar: Åh så roligt :)
Baakochmaat

#13 - - Helen:

Mums!! perfekt:))

#14 - - Fani:

Åh det lät gott! Ser verkligen ut som "riktig" chokladglass med :) Ska lätt prövas :D

Svar: Åh vad roligt att du gillade receptet :) Kram
Baakochmaat

#15 - - MALIN:

Detta ska jag minsann prova en dag!

#16 - - E m e l i e:

Jag hade gjort det om jag gillar chokladglass! ;)

#17 - - Alice:

Låter underbart! :D

#18 - - Josephine:

Så gott!

#19 - - Jossie:

Älskar verkligen alla nyttiga recept du lägger ut :)

Svar: Åh så roligt att du gör det :)
Baakochmaat