Vitlöksbröd

Älskar att äta vitlöksbröd till förrätt eller bara ha det som extra tilltugg till maten. Jag skulle nog kunna gå runt och knapra på vitlöksbröd hela tiden, men för min omgivnings skull så gör jag inte det. ;) Men som sagt till en krämig maträtt är det alltid gott att ha lite vitlöksbröd till. Och inte är det svårt att fixa hemma heller ! Jag använder mig av vårt recept som vi hade på pizzerian jag jobbade på när jag var tonåring, våran färsk pressade vitlök var underbart god. Här hemma ändrar jag bara om det lite då jag har olivolja istället för matolja.
 
 
 
Du behöver:
 
* Fransbröd
* 2 vitlöksklyftor
* Olivolja
 
Gör så här:
 
1. Dela bröden i två bitar. Häll olivoljan i en skål och pressa ner vitlöken. Rör runt och pensla på brödet.
 
2. Sätt ugnen på 160 grader och sätt in brödet i ca 5-10 minuter.
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - Boel:

Åh vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Pernilla:

Håller med, underbart gott.
/P

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Therese Bjärstig:

Här äter vi ofta och gärna vitlöksbröd, så nästa gång ska jag testa din variant!!! Önskar dig en fin start på kommande vecka!

Svar: Ja det är bara för gott. Åh så roligt :) Detsamma till dig fina du <3 Kram
Baakochmaat

#4 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

så sjukt gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#5 - - Jasmine:

Åh vitlöksbröd är ju så gott!

Svar: Ja visst är det :)
Baakochmaat

#6 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Åh älskar vitlöksbröd! Ska absolut testa dessa :)

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Elin:

Älskar vitlöksbröd :D

Svar: Jag med, sååå gott :)
Baakochmaat

#8 - - ALICE:

Åh herre vad jag blev sugen på vitlöksbröd nu, det är ju to die for!

Svar: Visst är det ? Såå gott :)
Baakochmaat

#9 - - ami:

Åh vitlöksbröd är kärlek <3

Svar: Ellerhur ? :)
Baakochmaat

#10 - - N:

Så jäkla gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - matilda:

Det är så gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Life of Johanna:

Vitlöksbröd är så gott. Det vattnas i munnen!

Ja jag kände jag behövde skriva om det, eftersom det är i min kommun och jag själv jobbar på förskola, en förskola där han har jobbat på. Jag är med arg, ledsen, besviken och orolig, men jag hänger inte ut någon. Han sitter häktad, han kommer få ett straff( som troligen är rent för lågt) men han kommer aldrig kunna jobba på en svensk förskola igen. Men hänger aldrig ut någon oavsett brott! Vad är det du skall plugga?

Svar: Ja det är ju bara för gott :)
Ellerhur ? Håller verkligen med dig ! Jag ska läsa samhällsförändring och social hållbarhet i 3 år, sedan fortsätta läsa till masterexamen i kriminologi. Och när jag jobbat några år söka in till forskarutbildning så man kan forska kring kriminologin. :)
Baakochmaat

#13 - - Beatrice Johansson:

Åh, så gott!:D
sv: Tusen tack:D Kramisar♥

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - Maria G:

Såå gott

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Mia Forsberg:

Ja Zara är en grym sångerska, gillar hennes låtar och hon är duktig live! :)

Åh gud så gott med vitlöksbröd, jag skulle kunna leva på det! :D Förut åt jag det alltid till helgfrukost när jag var yngre, hihi :D

Svar: Ja det är ju bara så gott :) <3
Baakochmaat

#16 - - Pauline:

åh älskar vitlöksbröd! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - starsinlife.blogg.se:

Åhh älskar vitlöksbröd

Svar: <3
Baakochmaat

#18 - - Minna:

Vitlöksbröd är så
goooott!

Svar: Visst är det ? <3
Baakochmaat