Oreoglass

Idag är en sådan dag då ni ska få ett sådant där enkelt och gott recept, om man bara ha 5 minuter över att förbereda så är detta det perfekta receptet då det inte tar längre tid. Dock ska glassen stå i frysen under natten, men då sover man ju oftast så det gör ju inget. :)
 
Har länge tänkt att nu ska jag göra Oreoglass, men det har liksom aldrig blivit av, nu är jag riktigt glad att jag tog tag i det för det var sååååå gott ! :) Tycker ni alla ska göra detta , lovar att ni inte kommer att ångra er.
 
Även denna gång serverade jag det i strutar som var doppade i choklad och dekorerade med kokos, blev en perfekt kombo. :)
 
 
 
 
Här ska ni få detta enkla recept ! :)
 
Du behöver:
 
* 5 dl vispgrädde
* En burk kondenserad mjölk
* 1 pkt Oreokex
 
Gör så här:
 
1. Börja med att hacka Oreokexen. Vispa grädden så det bildas mjuka toppar. 
 
2. Rör i den kondenserade mjölken  och avsluta med att röra ner oreokexen.
 
3. Frys in i en bunke under natten.
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - ✫ Fru Eriksson:

Så gottit ♡ ...
Ha en fin dag!

Svar: <3 Detsamma till fina dig :) Kram
Baakochmaat

#2 - - Emma Engström :

Oreo som är så gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Mamma Malin:

Åh, så gött. Jag älskar oreo!

Svar: Ja med, det är såå gott :)
Baakochmaat

#4 - - Netti:

Åh vad enkelt och gott! Det måste jag göra någon gång :-D

Svar: Tycker jag du göra helt rätt i :)
Baakochmaat

#5 - - Louise:

Vore jätte kul om du ville kika in på min blogg och läsa mitt senaste inlägg! :D

#6 - - Alice:

Åh, det låter hur gott som helst! :D Sv: Tack så jättemycket, vad glad jag blir! Vad roligt att du tycker det, speciellt när jag känner att jag kunde ha visat det hundra gånger bättre, haha. ^^ Tack!

Svar: <3 <3
Baakochmaat

#7 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Åh vad gott :) Måste prova!

Svar: Gör du helt rätt i :)
Baakochmaat

#8 - - Minna:

Vilka söta glassar!

sv: Så spännande, önskar dig ett stort lycka till!!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#9 - - Ida - foto & häst:

åhh så gott! oreo är fantastiskt <3

Svar: Visst är det ? :)
Baakochmaat

#10 - - Sara Ekman:

Åh, min favo!!

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Shiiit vad gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - ALICE:

WOW vad gott, dröm glassen ju!

Svar: <3
Baakochmaat

#13 - - Klara Andersson:

men sluuta blev suuper sugen nu haha!

Svar: Precis så det ska vara :)
Baakochmaat

#14 - - Skogsraah ☾:

Ser sjuukt gott ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Boel:

Jag tror precis att jag dog. GUUUD VAD GOTT!!!

Svar: <3 <3 <3
Baakochmaat

#16 - - http://celandine.blogg.se:

Men åh så gott!! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - Vanessa andersson:

omg detta ska jag göra!! :D

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#18 - - Elin:

Mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#19 - - Liborius:

Låter ju väldigt gott:D

Svar: Det var riktigt gott :)
Baakochmaat

#20 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Mumsigt värre!!

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - JoJo:

men omg så gott!!! :o

sv; ja den är verkligen fin! jag har också älskat den sen den kom ut! :)

Svar: <3 <3
Baakochmaat

#22 - - Julia:

men åh vad gott :')

Svar: <3
Baakochmaat

#23 - - starsinlife.blogg.se:

Mmm smaskens

Svar: <3
Baakochmaat

#24 - - Elin:

Å gud vad smarrigt :D

Svar: <3
Baakochmaat