Jordgubbsglass

Jordgubbar, jordgubbar och jordgubbar...det är ju bara för gott och då sommaren inte är över än passar jag på att äta så mycket jordgubbar som möjligt ( även om det äts en hel del under de andra årstiderna med ) då jag fullkomligt älskar jordgubbar. 
 
Denna jordgubbsglass är så len i smaken att man faller in i glasskoma och med koma menar jag på ett positivt sätt. :) Älskar den otroligt goda fruktiga smaken som jordgubbarna ger ! Som med alla andra glasser jag gör är denna så enkelt att man nästan inte tror det är sant. Det går snabbare att vispa ihop glassen än att gå till butiken och handla. Då hemmagjord glass är så mycket godare är det bara dubbla plus på det.
 
Så vill ni ha en len, fruktig och helt underbart god glass är det bara att springa ner till köket och blanda ihop er jordgubbsglass...
 
 
 
 
 
Det superenkla receptet kommer här !
 
Du behöver: 
 
* 5 dl vispgrädde
* 1 burk kondenserad mjölk, sötad
* 300 g jordgubbar
 

 

Gör så här:

1. Vispa grädden och den kondenserade mjölken tills det bildas toppar, mixa jordgubbarna till en slät smet och vänd ner i glassmeten. 

2. Ställ i frysen i minst 4 h, gärna över natten.

Servera med lakritsströssel och smakupplevelsen blir fulländad.

 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat

 

#1 - - Lisa:

mums😀

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF:

åh får ta och testa det :)

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#3 - - Cassandra:

Åh så gott det ser ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Clara:

Det här receptet måste jag göra!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#5 - - Life of Johanna:

oh gott med glass, nu blev jag sugen på det, men dags för gå och lägga sig

Svar: Haha så kan det vara ;)
Baakochmaat

#6 - - Celine:

Men åh så gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Sara Ekman:

Åh vad fräscht :)

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - Angelica Bengtsson:

åh älskar glass!

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Elin:

Men vad gott!!

Svar: <3
Baakochmaat