Fläskfilé röra med lyxpasta

Måndag idag och ny vecka och idag börjar äntligen skolan. Första kursen är sociologi och jag är så taggad. Har nog aldrig längtat så mycket efter att sätta mig i skolbänken. :)
Och när man pluggar behöver man bra och näringsrik mat så varför inte lyxa till det med fläskfilé ? Denna fläskfilé röra är något utöver det vanligt. Gjorde som jag brukade, tog det som fanns hemma och vips så hade vi en smarrig maträtt. Men om ni ska få den så där underbart god i smaken rekommenderar jag er att köpa pasta av bästa kvalité, vi köpte vår i en delikatessbutik och just denna pastan hade citronsmak. Tyckte det passade super då jag rev ner citronskal i röran. Och att servera det med vitlöksbröd var verkligen pricket över i:et. 
 
Så när ni känner att ni är sugna på något nytt, spännande och supergott är detta rätten för er. :)
 
 
 
 
 
Har kommer det bästa receptet jag någonsin gjort på fläskfilé !
 
Du behöver:
( 4 personer )
 
* 600 g fläskfilé
* En klick smör till stekning
* 1 gul lök
* 1 pressad vitlöksklyfta
* 1 dl naturell kvarg
* 2 dl grädde
* 1 köttbuljong
* 1 citron ( skalet )
* 1 msk hackad gräslök
* 1 pkt cocktailtomater
* Salt och peppar efter behov
 
Serveras med pasta av bra kvalité med smak av citron. Finns att köpa i delikatessbutiker.
 
Gör så här:
 
1. Börja putsa köttet och dela det sedan i grytbitar. Hacka löken. Stek sedan köttet i smör så att det blir genomstek. Tillsätt löken och pressa ner vitlök. Stek någon minut till.
 
2. Rör ut kvargen och grädden i en skål, häll sedan ner det i stekpannan. Smula ner köttbuljongen och låt det puttra någon minut. Hacka gräslöken. Riv ner citronskalet och häll i gräslöken.
 
3.  Häll på salt och peppar efter behov. Dela tomaterna och häll på dem i blandningen, låt det puttra någon minut extra.
 
 
 
Serveras gärna med vitlöksbröd. Recept finner ni HÄR !
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Sarah:

De både ser gott ut o låter gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Mums va gott ^^

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Mums vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Mizca:

Svar: Tack du!
Gick över fort - jag hade ingen feber på fredagen men var trött i kroppen och så .. nu är jag okej igen :D

#5 - - Ztinas - Motivation att följa dina drömmar:

Såå gott med olika pastarätter :)

Svar: Visst är det ? :)
Baakochmaat

#6 - - Julia:

så gott =)!

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Vanessa andersson:

muums :D

Svar: <3
Baakochmaat

#8 - - Elin:

Lycka till med skolan, fina du :)
Gott!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#9 - - Emma Engström:

Verkar gott :D

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - Linda:

ser gott ut!:D

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - MALIN:

Det där ser riktigt gott ut!

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Netti:

Åh tack för tipset! Kram

Svar: Roligt att du gillade det :) Kram
Baakochmaat

#13 - - Mia Forsberg:

Men mums så gott!! :D Jag älskar fläskfile, har dock aldrig ätit det med pasta :) jag brukar äta med potatisgratäng eller potatis/rotfrukter i ugn :)

Ja filmen var superbra! Ville se den på bio men blev inte av, men såg den på nätet i veckan och den var ju hur bra som helst! :D

Svar: Ja det är så gott med, men du måste testa detta, såååå gott :) Ja jag med men gick lika bra hemma i tv soffan :)
Baakochmaat

#14 - - angelicasvarld.blogg.se:

SMARRIGT!!!

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Anita:

Så gott :D

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - linah:

men! va gott

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - Cindy Hong:

Yummy!!😊

Svar: <3
Baakochmaat

#18 - - Filippa:

ååå så gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#19 - - Boel:

Mums vad gott!
Lycka till med utbildningen :D

Svar: <3 Tack fina du, två dagar har gått och redan fullt upp :P
Baakochmaat

#20 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men alltså åh vad jag blev hungrig nu!

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Sara Ekman:

Men så smaskigt :)

Svar: <3
Baakochmaat

#22 - - Mamma Malin:

Ååh så gott! Kan jag anställa dig som kock resten av året eller? ;)

Svar: Klart du kan göra ;) <3
Baakochmaat

#23 - - Erika:

Mums! och vad roligt att skolan startat för din del :) Jag började också igår igen.

Svar: Ja riktigt roligt, dock redan fått massor att göra :O
Baakochmaat

#24 - - http://celandine.blogg.se:

Gud så gott, blev riktigt sugen på att laga D där! :D

Svar: Tycker jag att du ska göra <3 Kram
Baakochmaat

#25 - - Ida - foto & häst:

åh så otroligt gott!! :'D

Svar: <3
Baakochmaat

#26 - - Therese Bjärstig:

Detta var nog nått som skulle gå hem hos oss, läggs till mappen med att pröva recept :-)

Svar: Åh vad roligt att du gillade receptet :) Kram
Baakochmaat