Dumleflarn

 
Dessa dumleflarn har cirkulerat ett tag på en Facebook grupp jag är med i och jag var inte sen på att hänga på och testa. Jag är glad att jag inte väntade en dag extra, då dessa var helt ljuvliga. En ingrediens behövs - dumle och det tar endast 5 minuter att göra dessa flarn.
 
Helt perfekta att servera till glass eller bara äta dem som de är. Men jag lovar er ni kommer bli beroende av dem, aldrig kommer jag äta dumle ur påsen igen..
 
 
 
 
Här kommer detta underbart enkla och smarriga recept !
 
Du behöver:
 
* Dumle ( jag lägger 9 st på varje plåt )
 
Gör så här:
 
Lägg dumlen på en bakplåtsklädd plåt, sätt ugnen på 180 grader. När ugnen är uppvärmd så sätt in plåten i mitten av ugnen ca 5 minuter.
 
Så otroligt enkelt och gott !
 
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
 
#1 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Dom ser farligt goda ut :D ha en fin lördag :)

Svar: Ja de var riktigt farligt goda :)
Baakochmaat

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Mums :D

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Erika:

De här ska jag testa :D Så dumlen ska alltså bara placeras på, inte mosas eller något?

#4 - - Erika:

De här ska jag testa :D Så dumlen ska alltså bara placeras på, inte mosas eller något?

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :) Ja precis lägg ner dem precis som de är på en plåt :)
Baakochmaat

#5 - - Netti:

Åh vad gott och nu måste jag köpa hem dumle! Kram

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :) Kram
Baakochmaat

#6 - - Mamma Malin:

Åh så mumsigt!

SV: Ja, det var några där jag gillade också :)

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Elisabeth:

:O måste provas!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#8 - - Mizca:

Det där skulle nog t.o.m jag klara av att göra =D

Svar: Kommer bli riktigt härligt =)

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - ISA:

Oj så spännande! var hittar du alla recept!? så bra blandning av bakverk :)

Svar: Just detta receptet fann jag i en facebookgrupp, men annars hittar jag på det mesta själv. Får dock inspiration från alla håll och kanter :) Roligt att du gillar blandningen :)
Baakochmaat

#10 - - Malin Hyving:

Skojar du? Detta ska jag definitivt testa!

Svar: Nejdå så enkelt är det :)
Baakochmaat

#11 - - Julia:

så gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - JOHANNAOFSWEDEN ★:

Åh, måste testa! :D

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#13 - - Pauline:

men mums! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - Skogsraah ☾:

Ojojoj vad gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#15 - - Emma Engström:

Alltså såå gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Men shit så smart, måste testa ju!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#17 - - anniepiie:

Har endast gjort vanliga flan med choklad i mellan, Dumle låter gott!! :D

Svar: Ja du måste testa detta och så enkelt med :)
Baakochmaat

#18 - - S A N N A♥:

Mmm ser goda ut

Svar: <3
Baakochmaat

#19 - - Sanna | Beauty & Design:

Men wow, det där låter supersmaskigt!

Svar: Det var verkligen smaskigt :) <3
Baakochmaat

#20 - - N:

Åh vad underbart gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Alice:

Åh, så goda och enkla! ^^

Svar: <3
Baakochmaat

#22 - - Ida - foto & häst:

men vad gott och enkelt! har jag aldrig tänkt på att man kan göra haha ;)

Svar: Ja verkligen superenkelt :)
Baakochmaat

#23 - - Elin:

Ååh, enkelt men så gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#24 - - Jenny:

Hej, en fråga bara. Fryser du dom sen el skall dom bara stå kalltsen för fförvaring?

tacksam för svar

Svar: Det går att frysa dem om man vill :) Tänkte bara berätta att jag bloggar inte här längre, utan du får gärna fortsätta följa mig på finest.se/baakochmaat/
Baakochmaat