Drickkvarg med smak av jordgubb

Idag ska ni få en supergod drickkvarg som jag slängde ihop lite lätt här hemma. Perfekt att ha till frukosten eller som mellanmål, mina slinker ner innan och efter min dansträning. Jag är inte jätteförtjust i kvarg, då jag kan tycka att det ger en sådan sträv känsla, men denna drickeskvarg var såååå god, kommer bara att dricka denna goda dryck som mellamål nu ! :)
 
Tänk er en len smak av jordgubbar med lite is och färska jordgubbar på toppen, kan ju inte bli annat än bra !
 
 
 
Du behöver:
 
* 3 msk naturell kvarg
* 1 dl frysta jordgubbar
* Färska skivade jordgubbar
* Is
 
Gör så här:
 
1. Ta ut jordgubbarna från frysen och låt dem tina upp lite grann. Klicka i kvargen.
 
2. Mixa till en slät smet och häll is i ett glas, fyll upp med jordgubbskvargen och toppa med skivade jordgubbar.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Julia Wisniewska:

Men guud vad gott det såg ut att vara!:)

förresten så har jag just nu en tävling där man kan vinna ett par valfria solglasögon, vanliga glasögon och till och med sportglasögon med eller utan styrka. Kolla gärna in och var med om du känner för det, hade varit jättekul :)

Svar: <3
Baakochmaat

#2 - - Elin:

Ååh fy vad gott :D sitter ju och dreglar ;)

Svar: <3
Baakochmaat

#3 - - Bellah:

Men åh vad gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#4 - - Erika:

Så enkelt! Känns som att jag får köpa mig lite av både jordgubbar och kvarg ^^

Svar: Superenkelt :) Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#5 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott :D

Svar: <3
Baakochmaat

#6 - - JoJo:

men yummie, så enkelt och så gott! :D

sv; ja jag gillar verkligen budskapet i texten, så himla fint! :)

Svar: Ellerhur ? Så perfekt :)
Baakochmaat

#7 - - Julia:

Åh så gott det ser ut! :) Kram

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#8 - - matilda:

Så gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#9 - - Malin Thorell - hobbyfotograf:

Va gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - ✫ Fru Eriksson:

Såååå gottit ♡ ...

Svar: <3
Baakochmaat

#11 - - Ida - foto & häst:

Åh måste jag göra!! :D Ser så gott ut!

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#12 - - Emelie :

Ser lyxigt ut :)
- Åh så du har varit där? Några tips? På sevärdigheter eller restauranger kanske? ;)

#13 - - Emelie :

Ser lyxigt ut :)
- Åh så du har varit där? Några tips? På sevärdigheter eller restauranger kanske? ;)

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - Christina:

Jordgubbar är så himla gott!
Tackar för recept ;)

Kram

Svar: Visst är det ? :) Roligt att du gillade receptet :) Kram
Baakochmaat

#15 - - Mamma Malin:

Mm, så gott en varm sommardag!

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Alice:

Så bra tips, jag älskar kvarg, ska verkligen prova denna drickkvarg! ^^

Svar: Då kommer du älska denna kvarg :)
Baakochmaat

#17 - - Maria G:

Sååå gott det ser ut, måste göra detta.

Svar: Tycker jag absolut att du ska göra :)
Baakochmaat

#18 - - Christina:

Som vanligt så ser och låter det väldigt gott :) Vilket gulligt sugrör :)

Svar: Tack fina du <3 Ja visst är de sugrören fina ? Älskar dem :)
Baakochmaat

#19 - - Emma Engström:

Detta vill jag testa :)

Svar: Tycker jag du ska göra :)
Baakochmaat

#20 - - Skogsraah ☾:

Så gott det ser ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#21 - - Sara Ekman:

Åh måste prova! :)

Svar: Tycker jag att du ska göra :)
Baakochmaat

#22 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Låter supergott :)

Svar: Det var riktigt gott :)
Baakochmaat

#23 - - Nelly:

Ser supergott ut! Perfekt på sommaren :)

Svar: <3
Baakochmaat

#24 - - Therese Bjärstig:

Mums. Får testa denna och kanske variera med banan och/eller blåbär/hallon, är inne i en smoothie perod nu, men gärna av nyttigare slaget! Ha en fin vecka! KRAM

Svar: Ja det är perfekt, släng i vilken frukt du vill :) Perfekt när man vill vara lite nyttigare. Ha en underbar vecka :) Kram
Baakochmaat

#25 - - N:

Smart! Måste prova!

Svar: Gör du helt rätt i :)
Baakochmaat

#26 - - linah:

men åh så gott:D!!

Svar: <3
Baakochmaat

#27 - - Pauline:

vilket gulligt sugrör!

Svar: Tack, älskar verkligen de sugrören :)
Baakochmaat

#28 - - Mia Forsberg:

Ja du får testa Propud, så himla god! :) Jag köpte den på ICA Maxi. Finns även i caramelsmak :)

Vet många som har precis som dig svårt för kvarg. Själv älskar jag det, hihi :D Både naturell, smaksatt, drickkvarg osv. Äter det dagligen. I lördags fyllde jag på "kvargförrådet" så nu har jag 2 kg kvarg, haha! :D

Svar: Ja måste verkligen testa den :) Jag gillar kvarg med nötchoklad, vanilj och kokossmak, men tyvärr tycker jag det blir lite strävt efter ett tag. Men perfekt efter träningen :)
Baakochmaat