Vit chokladtryffel

Hej på er ! Hoppas ni har haft en underbar påskledighet ? Själv har jag tagit lite paus från bloggen, men idag ska jag bjuda er på ett helt underbart recept. Dessa vita tryfflar bara smälter i munnen. Jag valde att göra lite större tryfflar och inte runda. Men givitvis kan man rulla dem till små bollar och rulla dem i kokos.
 
 
 
 
 
Du behöver:
 
* 200 g vit choklad
* 1 dl vispgrädde
* Ca 4 droppar pepparmintsarom
* Kokos till topping
 
Gör så här:
 
1.Hacka chokladen. Koka upp grädden. Låt koka ca 1 min.

2. Ta kastrullen från värmen. Rör ner chokladen så att den blandas med grädden. Droppa i pepparmintsaromen och vänd några varv med en slickepott.
 
3. Häll i mindre muffinsformar och toppa med kokos. Låt stå över natten innan du tar bort formarna.
Eller ställ in över natten och ta sedan ut och rulla till små bollar, rulla dem i kokos.
 
Verkligen ett måste att prova ! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Åh så gott. :)

Svar: Ja detta var verkligen gott ! :)
Baakochmaat

#2 - - Netti:

Det där ser ju jättegott ut :-D

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#3 - - Pauline:

det lät verkligen supergott!

Svar: Ja det är hur gott som helst :)
Baakochmaat

#4 - - Ida Lindborg ♡:

Mums vad gott!

Sv: hihi den är god den! :D

Svar: Ja detta var verkligen gott ! :)
Baakochmaat

#5 - - Mia Forsberg:

åh älskar chokladtryfflar, så jäkla gott! :)

Ja broccoli är gott och som du säger, väldigt nyttigt. Förut tyckte jag dock inte om det men nu har jag det gärna med kyckling eller tonfiskwok :)

Svar: Ja det är bara för gott, älskar tryfflar :)
Baakochmaat

#6 - - Erika:

Tack för tipset :) En bra kombo!

Svar: Roligt att du gillade tipset :) Kram
Baakochmaat

#7 - - AAnita:

Åh :D

Svar: :)
Baakochmaat

#8 - - Nathalie Tegelstam:

Mums så gott! :) kram

Svar: Ja detta var verkligen gott :) <3 Kram
Baakochmaat

#9 - - Alice:

Så gott! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - Sofia:

Tack snälla :D

#11 - - Julia:

åh gott, älskar vit choklad :)

Svar: Ja det är ju bara för gott ! :)
Baakochmaat

#12 - - anette:

Säger bara......ohhhh vad gott! Kram Anette

Svar: Ja det är ju för gott ! :) Kram
Baakochmaat

#13 - - MALIN:

Så gott!

Svar: <3
Baakochmaat

#14 - - Ida - foto & häst:

men åh så gott! vit choklad är kärlek :'D

Svar: Ja visst är det ? Så otroligt gott :)
Baakochmaat

#15 - - Malin:

Åh vad frestad man blir när man är värsta chokladmonstret:)

Svar: Ja det kan jag tänka mig ;)
Baakochmaat

#16 - - Mamma Malin:

Så jädra gott! Bästa chokladen :)

Svar: Ja visst är det ? :)
Baakochmaat

#17 - - Siri |Diabitfit|:

Gott, verkar inte så svårt att göra, även för mig som annars är kass på allt som har med matlagning och bakning att göra :)

Svar: Ja detta kommer du klara det lovar jag dig. Verkligen superenkelt :)
Baakochmaat

#18 - - Alice:

Älskar typ allt som har med vit choklad att göra... :D

Svar: Ja jag med, såååå gott ! :)
Baakochmaat

#19 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Gottgott. Jag brukar alltid göra tryffel till jul, men då blir det med citron och lakrits:)

Svar: Ja det låter riktigt gott med ! :)
Baakochmaat

#20 - - Therese Bjärstig:

Detta recept spar jag till nästa jul! :-D

Svar: Tycker jag du gör helt rätt i :)
Baakochmaat

#21 - - Robex Lundgren:

mums

#22 - - starsinlife.blogg.se:

Mmm vad mumsigt!!

Svar: Ja dessa var riktigt goda :)
Baakochmaat

#23 - - Tessie:

Vilken härlig blogg att ramla in i, tack för titten! :)

Svar: Åh tack fina du <3 Vad roligt att du gillar min blogg :) Kram
Baakochmaat

#24 - - eliasholmstrom.blogg.se:

Åh vad gott!!!! Härlig blogg :)

Svar: Tack ! Vad roligt att du gillar min blogg ! <3
Baakochmaat