Pestolasagne

Hej på er denna onsdags förmiddag ! Hoppas ni mår bra ?
 
Rätten jag tänker bjuda på idag är en rätt som är en sådan där fullträff. Den är så god att jag inte vet hur jag ska börja beskriva den. Att det även är en vegetariskt rätt är två tummar upp ! Ni som säger att ni inte gillar vegetariskt mat ät denna pestolasagne och ni kommer vara omvända för all framtid. Jag skulle kunna tänka mig att äta detta i flera dagar framåt, så goooood var den ! :)
 
Peston och majsen gifter sig så där perfekt med tomaten att smaklökarna bara vill ha mer. Och istället för att ha en klassiska bechamelsåsen gjorde jag en kvargsmet, vilket blev syrligt och gott. Det jag gillar starkt med den här maträtten är att den går snabbt att slänga ihop. Perfekt när tiden tryter i vardagen eller på helgen ! :)
 
 
Här får ni givetvis receptet !
 
Du behöver:
 
Pestoblandningen:
 
* 1 gul lök
* 1 tsk olja
* 400 g krossade tomater 
* 400 g passerade tomater
* 300 g majskorn
* 1 dl pesto
 
Kvargsmeten:
 
* 500 g kvarg ( Lindahls )
* 2.5 dl smetana
* 1 1/2 dl mjölk
* 1/2 tsk salt
* 2 krm peppar
 
Övrig:
 
* Smör 
* Lasagneplattor
* Ruccola
* Tomater
 
Gör så här:
 
1. Börja med att sätta ugnen på 225 grader.
 
2. Skala och hacka löken. Fräs den någon minut i oljan i en gryta och rör ner krossade och passerade tomater och majs med spadet. Låt det koka några minuter på svag värme. Rör ner peston.
 
3. Blanda kvarg, smetana och mjölk i en bunke, krydda med salt och peppar.
 
4. Smörj en ugnssäker form med smör. Varva lasagneplattorna tomatblandningen och kvargsmeten i formen. Avsluta med kvargsmeten. Sätt in formen mitt i ugnen ca 25 minuter.
 
Serveras med ruccola och tomat !
 
 
 
Glöm inte att följa mig på Instagram baakochmaat
#1 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Ser riktigt gott ut! :) Idag mår jag inget vidare faktiskt. har en tung dag idag... Hoppas du mår bra! :)

Svar: Tack fina du <3 Usch då :( Hoppas du mår bättre nu <3 Kram
Baakochmaat

#2 - - NICOLE:

Men smarrigt! Min sambo har lasagne som favvorätt så ska nog laga denna då =) Lite variation :)

Svar: Ja då tycker jag verkligen du ska laga denna rätt till honom :)
Baakochmaat

#3 - - Therese Bjärstig:

Lasagne är en favorit, å med pesto kan den väl bara bli godare?! Får testa :-D Ha en fortsatt fin dag! KRAM

Svar: Ellerhur, du har helt rätt ! Är en underbar rätt :) Ha en underbar helg ! Kramar <3
Baakochmaat

#4 - - Netti:

Åh jag älskar pesto och det där låter jättegott :-D

Svar: Ja det är bara föööör gott :)
Baakochmaat

#5 - - Siri |Diabitfit|:

Måste absolut testas :D

Svar: Tycker jag absolut att du ska göra :) <3
Baakochmaat

#6 - - Annelie:

åhhh detta hade jag verkligen inte tackat nej till..! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#7 - - Oslofru:

Mmm så gott <3

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#8 - - Helen:

Låter gott:)) snabbt o smidigt till lunchen. kram

Svar: Ja men precis, verkligen en perfekt lunch måltid :) <3 Kram
Baakochmaat

#9 - - Ida Lindborg ♡:

Mums vad gott!

Sv: hihi tack så mycket vad glad jag blir! :D ♥

Svar: <3
Baakochmaat

#10 - - Liborius:

men hallåå vad gott:D

Svar: Ja du detta har blivit min vegetariska favorit :) <3
Baakochmaat

#11 - - Emma:

Gottigt! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#12 - - Pauline:

mums!

Svar: <3
Baakochmaat

#13 - - Alice:

Åh, så gott det ser ut! ^^

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#14 - - Mamma Malin:

Det lät ju galet gott! Ska spara det receptet :)

Svar: Ja det gör du helt rätt i ! Verkligen galet gott ! :)
Baakochmaat

#15 - - Elin:

Gott :)

Svar: <3
Baakochmaat

#16 - - Anita:

Gud så gott.. :D

Svar: <3
Baakochmaat

#17 - - linda:

ser gott ut :)

Svar: <3
Baakochmaat

#18 - - Klara Andersson:

gott det ser ut

Svar: <3
Baakochmaat

#19 - - linah:

va gottt:D!

Svar: <3
Baakochmaat

#20 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Oj vad gott! :)

Svar: <3
Baakochmaat

#21 - - Jasmine:

Mumsigt!

Svar: <3
Baakochmaat

#22 - - Julia:

åh gott, älskar lasagne :)

Svar: Ja det är ju bara för gott ! :)
Baakochmaat

#23 - - Jeanette - Livet i London:

Så mycket gott i en lasagne, vill absolut testa att göra den där! :)

Svar: Ja ellerhur ? :) Du kommer älska denna lasagne :)
Baakochmaat

#24 - - Boel:

Men mums vad gott!

Sv: Ja, himla kul :D

Svar: <3
Baakochmaat

#25 - - Amanda:

Låter verkligen supergott, jag som älskar pesto också haha :)

Svar: Ja detta var verkligen en rätt i min smak :)
Baakochmaat

#26 - - caroline:

Det där hade jag gillat!! :D

Svar: <3
Baakochmaat

#27 - - natalie:

åh, vad gott det såg ut!

Svar: Tack fina du <3
Baakochmaat

#28 - - maria at inredningsvis:

MMMM vad GOTT det måste jag testa göra :)

Idag på bloggen visar jag hur man får hemmakontor och glamhörna i ett:)

Ha en härlig solig vårhelg:)

LOVE Maria Inredning - it's Swedish for decor



Svar: Tycker jag absolut att du ska göra :)
Baakochmaat