Äppelmuffins med chokladkola

Dessa muffinsen är exakt likadana som cupcakesen jag gjorde med vaniljkesellan som topping. Ni hittar receptet HÄR . Men om man vill köra utan topping funkar det lika bra.
 
 
 
Du behöver:
( ca 15 muffins )
 
* 100 g smör
* 3 ägg
* 1 1/2 dl strösocker
* 3 dl vetemjöl
* 1 tsk bakpulver
* 1 krm salt
* 1 msk vaniljsocker
* 1 1/2 dl mjölk
* 3-4 äpplen
* 1 1/2 tsk malen kanel
* 8 mjuka kolor ( Riesens eller Werthers Original den med chokladöverdrag )
 
Gör så här:
 
1. Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret försiktigt i en kastrull. Rör ihop äggen med sockret. Blanda mjöl, bakpulver, salt och vaniljsocker, vispa ner i äggsmeten tillsammans med mjölken. Vispa även ner det smälta smöret.
 
2. Skär äpplena i små bitar och blanda med kanel. Hacka kolorna.
 
3. Fördela smeten i muffinsformar och strö över äpple och kolor. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter. Låt muffinsen svalna.
 
Perfekta att mumsa på till fikat :) !
 
 
 
 
 
#1 - - Prietha:

Mums!

#2 - - Elin:

Mums vad gott! :)

#3 - - JoJo:

låter supergott! mums! :D

sv; tack så mycket! dock är det bara en peruk! :P haha!

#4 - - Liborius:

Mums:D

#5 - - Alice:

Åh, både äpple och choklad är så gott! ^^

#6 - - Lillabus:

Åhh bara vattnas i munnen :)

sv: Tack allt gick bra på jobbet i fredags, inga problem alls.

#7 - - Emmy:

Verkar suuupergoda :D

#8 - - Boel:

Åh så gott :D

Sv: Svårt att bestämma sig haha^^

#9 - - Life of Johanna:

Ja de finns alltid med oss, tror jag känner av det extra nu när jag är gravid, hade så gärna velat att alla fick träffa bebisen, nu är ju "bara" mormor som får den chansen.

Svar: Ja verkligen så är det nog :)
Baakochmaat

#10 - - Ida Lindborg ♡:

ååh så gott!

Sv: tack snälla! :D kram

#11 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Mums!

#12 - - Isa:

va gott de ser ut

Sv. jasså, den är ju så god:D

#13 - - Klara Andersson:

MM vad gott det ser ut!!!

#14 - - Isabelle Olsson:

Mums så goda de såg ut att vara!! Gött med chokladkola i, mmm :-D

Svar: Ja verkligen supergoda :) Kram
Baakochmaat

#15 - - Lisa:

Ännu en god muffins!

#16 - - Linda- Mamma till Alfred:

Näemn Åh herregud vad duktig du är vartifrån får du energin till att baka. Jag tycker jag inte hinner med något annat än att jobba i princip;)
Ja så kul när det är en bekant som öppnat den med!

Svar: Tack fina du <3 Ja nu är jag mammaledig så därför jag hinner. Men att baka är min hobby så tar mig tid, precis som dansen, dansar 10 timmar i veckan för jag älskar det så mycket :)
Baakochmaat

#17 - - Kashaya:

Oh det där lät mumsigt.=)

#18 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

De verkar riktigt goda. :)

#19 - - milina.blogg.se:

åh vad gott :D

#20 - - ✫ Fru Eriksson:

Så gottit & bara älskar dina foto & presentationer ♡ ...

Svar: Tack fina du vad glad jag blir ! :)
Baakochmaat

#21 - - Angelica:

svar: Usch, det lät inte nå kul att ha blodbrist :/
Har själv fått blodpåsar två gånger just för lågt HB och jag misstänker att det även kommer att bli så denna gång.

Hoppas du mår så bra du bara kan <3

-Ååh vad gott!
Har tappat suget på att baka, för jag vet inte vad jag ska göra av allt jag bakar :O

#22 - - Angelica:

svar: Usch, det lät inte nå kul att ha blodbrist :/
Har själv fått blodpåsar två gånger just för lågt HB och jag misstänker att det även kommer att bli så denna gång.

Hoppas du mår så bra du bara kan <3

-Ååh vad gott!
Har tappat suget på att baka, för jag vet inte vad jag ska göra av allt jag bakar :O

Svar: Jadå mycket bättre nu :) Vi har ofta folk hemma på besök så mina bakverk försvinner nästan direkt :P
Baakochmaat

#23 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Åh så gott de ser ut :)

Svar: Ja verklige supergott :)
Baakochmaat

#24 - - Sofia Karolina:

Åh så gott! Perfekt med äppelmuffins så här på hösten!

Svar: Ja verkligen, tack så otroligt mycket :)
Baakochmaat

#25 - - Pauline:

mums!

#26 - - Mia Forsberg:

Mums vad gott! :) Jag har nog aldrig ätit äppelmuffins om jag ska vara ärlig.. Blir det bakverk med äpplen så blir det äppelpaj eller äppelkaka.

Ja korta träningspass är ju bättre än ingenting alls! :) Vanligtvis brukar jag träna 60-70 minuter varje kväll men idag blev det så mycket senare än vad jag brukar träna så kände inte för ett långt pass, därför blev det bara 30 minuter. ;p När ska du gå tillbaka till jobbet? :)

Svar: Ja det är ju verkligen supergott. Men har börjat gilla dessa muffins otroligt mycket :)Ja det är verkligen perfekta, börjar jobba igen den 3 augusti :)
Baakochmaat

#27 - - Christina:

Så himla gott och så fina bilder :)

Svar: Tack fina du ! Vad glad jag blir :)
Baakochmaat