Apelsinvatten

När jag la upp citronvatten så fick jag en kommentar av en underbar läsare att det även är gott med apelsinvatten, så givetvis testade jag det och oj så gott det blev. Kommer göras ofta hemma hos oss. 
 
 
 
Du behöver:
 
* 2 apelsiner
* 10 isbitar
 
Gör så här:
 
Pressa ut saften ur en apelsin och skiva den andra apelsinen i bitar. Häll i saften från apelsinen i vattnet och sedan de skivade bitarna, tillsätt till sist isbitarna.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Lisa:

Gott och nyttigt!

#2 - - Anonym:

Hej! Jag har nu bestämt mig för att göra lite bloggdesiger (har tidigare haft en portfolio men kände mig tvungen att ta bort den eftersom jag började gymnasiet, för mycket plugg och lite tid över). Men vill supergärna göra några stycken igen och denna gång mycket billigare. Priserna kommer ligga mellan 60-100kr. Din design kommer även bli klar inom 1-3 dagar bara! En header kostar dock 40kr! Är du kanske intresserad utav en ny? Alla designer jag gör är stilrena och i HQ. Bara att maila [email protected] om du är intresserad, beskriv lite hur du du vill ha den. Skicka gärna med en eller två favorit bloggar så jag lättare vet hur du vill ha den. Oroa dig inte, jag har gjort designer i snart 7 år så kunskaperna finns! :) Har du några frågor får du supergärna höra av dig, kommer göra designen på en test blogg så du själv få se förändringarna steg för steg. Ha en superbra dag! :) Många kramar!

#3 - - Ninni - Vimsiga mamman:

sv. jaa dom e ju det :)

å så gott o fräscht de lät då :)

#4 - - Josefine:

Både enkelt och gott :)!

#5 - - Julia Müller-Sandvik:

Det verkar ju jättesmarrigt :D

#6 - - Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Jag har tänkt tanken, men aldrig testat. Kanske värt att göra det nu då.

Svar: Ja det tycker jag, det är verkligen supergott :)
Sara Tuvesson

#7 - - Alice:

Så enkelt och gott! :)

#8 - - elin stridh:

sjukt gott :D

#9 - - Johana Duggin:

härlig blogg :)!!

Svar: Tack så mycket fina du. Vad glad jag blir :)
Sara Tuvesson

#10 - - JuliaJ:

Vilket bra tips!

Svar: Roligt att du gillade tipset :)
Sara Tuvesson

#11 - - Sofia:

Jag är inte något fan av smaksatt vatten, men det ser iallafall väldigt festligt ut! :)

#12 - - Emilia:

Ser gott ut att svalka med när man är varm :)

Svar: Ja det är verkligen perfekt :)
Sara Tuvesson

#13 - - Henrietta Nylund ♥:

Låter och ser riktigt gott ut!

#14 - - Cassandra:

Det måste jag prova! :)

#15 - - Cissi:

Är jättegott!

Sv. Känns så hopplöst att inte kunna göra något.. Är ju iaf 10 veckor till förlossning och sen ytterligare minst 2 månader innan jag kommer fungera någorlunda igen.. Sist to det drygt 11 månader efter förlossningen som jag var någorlunda smärtfri

#16 - - susanne p:

Smaksatt vatten är så gott! Har du testat med gurka i vattnet? Supergott!

Kram

Svar: Ja visst är det, verkligen supergott :) Ja det är det jag dricker mest här hemma nu, kommer faktiskt upp ett inlägg om det i nästa vecka :)
Sara Tuvesson

#17 - - Pouline:

sv: tusen tack! puss

#18 - - Erika:

Det kanske man får testa på också :)

Svar: Tycker jag absolut :)
Sara Tuvesson

#19 - - Emelie:

Mums mums så gott :D

#20 - - Ebba:

Åh så gott!
Svar: ja riktigt gott :kr

#21 - - Ebba:

Åh så gott!
Svar: ja riktigt gott :kr

#22 - - Tildesfotografier:

Detta måste man prova på. <3

Svar: Ja det tycker jag verkligen :)
Sara Tuvesson

#23 - - Alice:

Sv: Ja, jag är jättenöjd! :)

#24 - - Celine:

Svar: Åhh tack snälla fina du! Vad glad jag blir :) Kram

#25 - - Elin:

Läskande och gott kan jag förstå! :D Älskar bilderna som du tar på maten osv
Kram!

Svar: Tack så mycket fina du :) Vad glad jag blir att du gillar mina bilder :)
Kram !
Sara Tuvesson

#26 - - Agneta:

Gott, gott, gott och lite lättvindigare än Barley Water och liknande.
Agneta kram

#27 - - ullie:

ja du .. man hör om citronvatten men inte apelsin .. har aldrig prövat..

tack du .. det känns som man ofta visar samma från en annan vinkel typ hahah

Svar: Det måste du testa så gott :)
Sara Tuvesson

#28 - - yasmine mamma till dennis:

ja visst är den. gillar dom som tusan.
ush nu är jag så¨trött så fötterna värker

#29 - - Diana Doss:

ja, supergott! :D

#30 - - ♫♪ sandra:

ser läskande ut!

#31 - - fashion:

Gott! :D

#32 - - Ama de casa:

Vi brukar färskpressa våra fantastiska spanska apelsiner. Men det är lite årstidsberoende - dom är godast på vintern :-)

Svar: Åh så gott med egna apelsiner :) Ja på vintern är det inte mycket som slår apelsiner :)
Sara Tuvesson

#33 - - Sofia:

brukar själv variera bland olika frukter och grönsaker :D så gott!

Svar: Ellerhur ? Så otroligt gott :)
Sara Tuvesson

#34 - - Clin:

Det där måste helt klart testas!
Hoppas du haft en trevligt helg.
Kram

#35 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

De har jag aldrig testat, kanske man ska testa de då:)

Svar: Ja det måste du göra, så gott :)
Sara Tuvesson

#36 - - ebba:

svar: tack så mycket :)

#37 - - dianasdrömmar:

Bra tips , kanske får barnen att dricka mer vatten kram Diana

Svar: Ja det är ju super och så får de lite andra vitminer i sig med :)
Sara Tuvesson

#38 - - Kajsa-Stina:

sv: Åh vad kul! Så din man är från Kroatien alltså :) Har du själv varit där nångång? Ja jätteskönt o få komma dit o bara vara :)

Igår var en hemmadag med familjen. Men idag ska jag träffa en kompis! Vad ska du själv hitta på? :)
kramar

#39 - - Emmy:

Nice! Vi brukar göra citronvatten hemma, men får väl testa med apelsin också hihi.

sv;
Neeej, inte jag heller men håller med - flera av hans låtar är grymma!

Svar: Ja det gör jag med och gurkvatten . Du måste testa detta supergott :)
Sara Tuvesson

#40 - - ✫ Fru Eriksson:

Det är gottit ♡ ...
Riktigt vackra foton du tagit,som alltid :)

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir :)
Sara Tuvesson

#41 - - Pauline:

vad roligt att testa nytt

Svar: Ellerhur ? Speciellt när det blir gott med :)
Sara Tuvesson

#42 - - Alexandra - Lakeyours:

så gott!!

#43 - - Julia:

gott! :)

#44 - - Jessica Högberg:

Riktigt läskande är det, men det räcker med skivorna=))

#45 - - Johana Duggin:

ska nog också testa de :D

Svar: Ja det måste du testa :)
Sara Tuvesson

#46 - - ljuvligafyra.blogg.se:

Så enkelt och så gott :)

#47 - - Ebba Green:

Sugen på att köpa extra billiga märkes kläder/saker? Besök @bloppislyxx på instagram

#48 - - LIENE:

Tack för de fina orden <3

Gott det verkar!

#49 - - Fröken Grön:

Såg riktigt fräscht och got ut! :D

Sv: Tack så mycket! :) Kramis!

#50 - - Cecilia Andersson:

åh gud vad fräscht det såg ut!

Svar: Verkligen ! Svalkar gott med :)
Sara Tuvesson

#51 - - Sanna Preifelt:

Muuuums, det är så enkelt men så lyxigt :)

Svar: Ellerhur ? Helt perfekt ! :)
Sara Tuvesson

#52 - - Josse:

åh vad gott!

#53 - - Emeliee:

va gott!

#54 - - Maja:

Får jag testa någon gång!

#55 - - Elin:

Oj så gott och enkelt!!

#56 - - Ellen:

Vilken mysig blogg du har, alltid kul med recept :)
sv: Tack! Älskar det skrivbordet, så originellt och dessutom extra roligt att det har tillhört en gammal bekant :)

#57 - - ida :

Ser super gott ut!!
måste prova!!!